Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Ha hozzájárul a sütik használatához, kattintson az Elfogadom gombra. Részletesebb információt Adatkezelési tájékoztató oldalunkon talál.
Termékek Menü

Reggel vagy este érdemes edzeni? Mutatjuk, melyik égeti jobban a zsírt

Reggel vagy este érdemes edzeni? Mutatjuk, melyik égeti jobban a zsírt
Mindkét időpontnak megvan a maga haszna

Az edzés, bármikor végzi is az ember, egészséges és fontos tevékenység, azonban vannak a napnak bizonyos szakai, melyekben több kalóriát lehet elégetni, mint máskor.

Korábban már írtunk róla, hogy a test kalóriaégető-képessége a cirkadián ritmustól, vagyis a belső biológiai órától függ, azonban az újabb kutatások azt mutatják, hogy nem biztos, hogy ehhez érdemes igazodni, amikor az ember megválasztja az edzés időpontját.

Mikor érdemes edzeni?

Egy nemrégiben a Current Biologyban megjelent kutatás szerint a legideálisabb időpont az edzésre a délután, mégpedig azért, mert ilyenkor a test még nyugvó helyzetben is 10%-kal több kalóriát éget el. Ez még mozgás nélkül is akár 130 kalória különbözetet jelenthet például az éjszaka közepéhez képest.

Azonban egy júniusi kutatás, amit a Koppenhágai Egyetem végzett, egy kicsit árnyalja ezt a képet. A tudósok ugyanis azt találták, hogy, bár a délutáni edzés során a test fizikailag valóban több kalóriát éget el, a reggeli edzésnek is megvannak a maga előnyei.

Egereken végzett kísérletek azt az eredményt hozták, hogy a reggeli edzés beindítja az izomsejtek génprogramját, így azok jobban képesek felhasználni a cukrot és a zsírt, míg az esti edzés a teljes test energialeadását változtatja meg hosszabb időn át. 

Ez alapján úgy tűnik, hogy a reggeli edzés is kifejezetten hasznos, ugyanis növeli az cukor- és zsíranyagcsere hatékonyságát az izomsejtekben, ezáltal különösen fontos lehet a kórosan túlsúlyos, illetve a kettes típusú cukorbetegségben szenvedő emberek számára. Ezzel szemben a délután végzett edzés során több kalóriát éget el a test, és hosszabb is az utóégető hatás.

Nem lehet tehát egyértelműen kijelenteni a kutatók szerint, hogy az egyik vagy a másik időpont a hasznosabb. Mindkettő máshogyan használ a testnek, de mindkettő hasznos a maga módján.

Reggeli szokások, melyek segítik a fogyást

Nemcsak a reggeli sportolás segíthet megszabadulni az extra kilóktól, számtalan más, egészen apró szokás is hozzájárulhat a fogyáshoz. Ezeket a tippeket bárki kipróbálhatja.